loading...
STEPS-OF-SEWING | آموزش هنرهای دستی ، آشپزی ، روانشناسی سلامت و ....
زهره بازدید : 6160 دوشنبه 07 بهمن 1392 نظرات (14)

برای این نوع بافت ابتدا باید بدونید که هدفتون از این بافت چی هست؟یعنی میخواید پادری ببافید یا زیر لیوانی یا هر چیز دیگه.بنابراین اول شعاع این دایره رو مشخص کنید. بعنوان مثال اگه با شعاع 10 تا 12 سانت ببافیدش میشه زیر قوری،با شعاع حدود 5 سانت ،میشه زیر لیوانی، و برای پادری هم هر چی بزرگتر بهتر.

من یه نمونه کوچیک رو براتون توضیح میدم.

من با نخ متوسط ،18 تا دونه سر انداختم. (تعداد دونه ها باید زوج باشه)

رج اول:همه دونه ها رو ببافید و برگردید.

(یادتون باشه که این بافت رکن هست.یعنی همه رجها رو باید از زیر و یا همه رو از رو ببافید.)

رج سوم: همه دونه ها رو ببافید تا 2 تا مونده به آخر.(یعنی 16 تا رو ببافید)2 تا دونه آخر رو نبافته تو میل چپ نگه دارید.

رج چهارم :این 16 تا رو برگردید.

رج پنجم:باز ببافید و این بار 2 تای دیگه به دونه های نبافته در آخر رج اضافه کنید.(یعنی 4 تا دونه در آخر رج نگه دارید.)

تا اینجا 14 تا دونه رو بافتید.

رج ششم:روی این 14 تا دونه برگردید.

رج هفنم :باز دو تای دیگه به دونه های نبافته در آخر رج اضافه کنید.

به همین ترتیب در هر رج 2 تا به دونه هایی که در آخر رج نبافته نگه میدارید اضافه کنید.و این کار رو ادامه بدید تا زمانی که فقط 2 تا دونه اول رج رو ببافید و برگردید.

از اینجا به بعد میتونید با یه رنگ دیگه بافت رو ادامه بدید.و دوباره دقیقا مثل رج اول شروع به بافت کنید یعنی همه دونه ها رو ببافید و برگردید. و دوباره از اول تکرار کنید.

این کار رو ادامه بدید تا دایره شما کامل بشه.عکس این پادری رو به زودی به این پست اضافه میکنم.اگه از رنگهای مختلف برای این بافت استفاده بشه خیلی ناز میشه.یادمه بچه که بودیم یه مدت مد شده بود همه خانومهایی که بافتنی بلد بودن از این مدل پادری ها و یه مدل دیگه که شبیه ستاره بود میبافتن و بعنوان پادری استفاده میکردن.نوع ستاره ای رو هم به زودی آموزش میدم.


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط سارینا در تاریخ 1392/11/09 و 17:28 دقیقه ارسال شده است

مرسی گرفتم چی شد من چند تا فایل پی دی افو به ایمیلی که دادین فرستادم

اگگه دریافت کردین بم یه اوکی بدید اگه نه باز میفرستم

چند مدل بافت ترجمه نشده هست


با تشکر سارینا
پاسخ : ایمیلتون رو جواب دادم.

این نظر توسط سارینا در تاریخ 1392/11/09 و 9:07 دقیقه ارسال شده است

راستی اون 10 دونه واسه پادری رو سر انداختم 4 رج بافتم بعد اندازه زدم شد 5 سانت


آره اول اشتباه 4 رجو اندازه زدمشکلک

خب ده تا دونه پادری و 4 رج بافت قد زدم شد 5 سانت

اشتیاقم به بافتنی بیشتر شده
شکلک
پاسخ : برای پادری معمولا قطر 1 متر رو در نظر می گیرن که البته اگه به نظرت بزرگه میتونی کمتر در نظر بگیری.قطر یک متر ،شعاعش میشه 50 سانت و با این تعداد دونه که شما بافتی باید 100 تا دونه سر بندازی.البته اینو بگم که برای پادری اگه نخت ضخیمتر باشه قشنگتره.

این نظر توسط سارینا در تاریخ 1392/11/09 و 8:49 دقیقه ارسال شده است

اول هزارتا سلام دوم دستتون به قول معروف طلا که اینقد واضح توضیح میدین باورت میشه من حتی اینجوری از خواهرم یاد نگرفته بودم؟!

همه اطلاعات و نکته هاتون عالی بود کارمو راه انداخت ایشالا خدا کار شما رو هم راه بندازه همیشه

چشم اونا رو به همین ایمیل میفرستم.از جانب مامانم هم تشکر میکنم خیلی بافتنی رو دوست دارم و به مامانم گفتم من از تو این سایت یاد گرفتم چه چیزاییو.


حالا یه چی دیگه هم میخوام بگم.یه اشکال برا دامن ترک متوجه شدم و دستم اومد اما اگه اینجور بگید مثل این پایین که الان میگم ممنون میشم.


مشکلی تو سانتش ندارم خوب بسته به نوع نخ دیگه خودم سه سانتو اندازه میزنم . واسه نخ من 10 رج ببافم میشه 3سانت
مشکلم تو دون اضاف کردنا بود که کجای کار باشه و قبل و بعد چه دونه ای.

حالا من طبق چیزی که شما گفتین واسه دامن ترک اینو برداشت کردم امیدوارم درست متوجه شده باشم



رج اول: سه زیر + 1 زیر +3 زیر +1 رو

رج دوم : ازیر + 3 زیر + 1رو + 3 زیر

تا 10 رج میشه سه سانت واسه کاموای من
از رج یازدهم دونه اضاف میکنم

اول تا 3 سانتی متر همین بافتو ادامه میدم بعد که 3 سانت شد در هر ترک(ترکهای دامن همون 3 تا دونه هستن و خطهای ترکمون همون یه دونه ها) بعددر هر ترک یه دونه اضاف کنم به این شکل



رج یازدهم : سه زیر + 1 زیر +3 زیر +1 رو

اینکه میگید : اول که 3 تا زیر داری یک دونه بباف بعد یکی اضافه کن و بعد دو تای بعدی رو بباف یعنی تو رج یازده قبل کدوم دونه ها یکی اضاف کنم؟
میشه رو رج بالایی قبلش بگید کدوم قسمت دونه رو اضاف کنم؟

بعد رج دوازدهم : 1زیر + 3زیر + 1رو + 3زیر

تو این رج کجا دونه اضاف کنم؟

و از رج سیزده دیگه دونه اضاف نمیکنم وبافتو رو خودش ادامه میدم تا بشه 5 سانت حالا باز شروع میکنم یه دونه تو هر دو هم رج زوج و هم رج فرد اضاف میکنم بار اول شد 4زیر بعد 5 سانت که رو همون 4 زیر بافتو ادامه دادم حالا یکی اشاف میکنم بافتو رو 5 ززیر ادامه میدم و 5 سانت 5 سانت همش یه دونه زیرهام یکی بش اضاف میشه درسته؟

فقط تو رج یازده و دوازده که رج دونه اضاف کردنه برای نمونه بگید چند دونه ببافم بعد کجای کار اضاف کنم مث همون شکلی که نوشتم اینجور یه نمونه دارم که دفعه بعد 4 تا زیر داشتم مثلا کدوم قسمت دون اضاف میکنم

رج یازدهم : سه زیر + 1 زیر +3 زیر +1 رو


بعد رج دوازدهم : 1زیر + 3زیر + 1رو + 3زی


این دوتا رج رو با دون اضاف کردن لطفا برام بعنوان نمونه بگید تا بدونم سری اضاف کردنای بعد کجا دونه اضاف کنم با حساب اینکه یه دونه اولو در میارم همیشه.



تا 2سری دونه اضاف کردن یعنی اضاف کردن که بشه 4تا و اضاف کردن تا بشه 5 تا رجشو فرد و زوج میگید رو همونجوری که با بعلاوه نوشتم یا هرجوری که خودتون میدونی که رج به رج باشه
2 سری مدل داشته باشم میدونم سری سوم که بشه 6تا کجا باید دون اضاف کرد

شکلک

اگه میشه دوخت درز ها رو هم بگید یا اینکه به چه سایتی برم واسه آموزش یا خودتون اگه وقت داشتین بگید آموزش تصویریشو ببینم خوبه هر جور که بشه یاد بگیرم درز مثلا دامن ترک یا پادری رو چطور بدوزم

شکلکشکلکشکلکشکلکشکلک

یه عالمه گل برا شما با تشکر سارینا
پاسخ : ببین رج 11 به اینصورت میشهشکلک1 زیر - یکی اضافه - 2 تا زیر) +ا زیر + (1 زیر-یکی اضافه 2 تا زیر) +1 رو
توی پرانتز همون 3 تا دونه زیر بوده که حالا یکی بهش اضافه شده.رج 12 دیگه اضافه نمی کنی تا 5 سانت دیگه بگذره.فقط رجهای روی بافت باید دونه اضافه کنی نه در پشت بافت.راستی برای دوختن صحیح درزها هم چون جزو مطالبی هست که توی کلاسها آموزش داده میشه و من بابت آموزشش هزینه دریافت میکنم نمیتونم توی سایت بذارم و متاسفانه سایتی رو نمی شناسم که آموزش دقیق دوختن درزها رو داشته باشه.یعنی تا حالا ندیدم اما اگه دیدم برات ایمیل میکنم.

این نظر توسط سارینا در تاریخ 1392/11/08 و 21:25 دقیقه ارسال شده است



آهان راستی اینم یادم رفت بکم هر رج که 2 دونه دو دونه نبافته میزاشتم و میرفتم جلو الان چند رج رفته جلو کنار همون قسمت که دونه نبافته داشتیم و برمیگشتیم برا رج بعد حالا که نگاه میکنم یه سوراخ هست این واسه خودشه؟

من درست رفتم به این شکل :

رج اول:زیر

رج دوم:زیر

سوم: 16 بافته 2تا نبافته

چهارم : نبافته ها همه زیر

پنجم: 12 زیر 4تا نبافته

ششم همه زیر

هفتم 10 تا زیر 6 تا نبافته

هشتم همه زیر

نهم دو دانه بافته 8 دانه نبافته

دهم همه زیر

یازدهم 10 دانه نبافته

دوازدهم همه زیر

سیزدهم 12 دانه نبافته

چهاردهم همه زیر

پانزدهم 14 دانه نبافته

شانزدهم همه زیر

هفدهم 16 دانه نبافته

هجدهم دو دانه داریم که زیر میزنیم

حالا رج نوزدهم را باید ببافم من به این شیوه که نوشتم رفتم جلو و کنار هر دور

برگشت یه سوراخ در اومده واسه خودشه یا خدا نکرده من درست نبافتم؟ایشالا که درست بافتم به همین شکل بالا

ضمنا الان که رج 19 هست رج 19 و 20 رو زیر برم و از رج 21 شروع به نبافتن دونه ها کنم درسته؟


پاسخ : رجها رو درست نوشتی .بله رج 19 و 20 رو باید همه رو از زیر بافته و از رج 21 شروع به کم کردن دونه ها کنی.اون سوراخ هم میفته.فقط برای اینکه سوراخها کوچیکتر باشن هر رج که میبافی تا دو تا دونه به نبافته ها در آخر رج اضافه کنی موقع برگشت دونه اولت رو نبافته به میل راست بگیر.

این نظر توسط نسیم در تاریخ 1392/11/08 و 21:02 دقیقه ارسال شده است

بازم سلام

پادری رو بافتم سری اول رومنظورم از سری اول همون دون نبافته هاست 2 تا دونه موند اونم بافتم حالا 18 تا دونه اولی شده سوالم اینه که حالا که گفتین بازم بافت رو از همون شکل اولی که توضیح دادین ادامه بدین یعنی 2 دون 2 دون نبافته رجو برگردید حالا میخوام بدونم رج اول و دوم که همش از زیر بود و از رج سوم دون نبافته داشتیم حالا از دستور رج سوم شروع کنم یا نه مث رج اول و دوم 2 رج ازین سری رو زیر بزنم و رج بعد رو مث رج سوم بزنم میخام بدونم این دورج اول ابتدای بافت که همه از زیر بود در همه سریا تکرار میشه یا نه فقط ابتدای کار میبایستی این دو رجو میبافتیم و دیگه نیازی نیست تو شروع هر سری اول 2 رج زیر بزنیم



شکلکشکلکشکلکشکلکشکلک
پاسخ : نسیم جان در همه سریها رج اول و دوم تکرار میشه یعنی هر بار دو تا دو تا کم کن تا دو تا دونه بمونه ،بعد همه رج رو بباف و دوباره شروع کن دو تا دو تا نبافته نگه دار.تمام رجها از زیر بافته میشه نه فقط رج اول و دوم.همه رجهایی که تا دو تا دونه مونده به آخر و کمتر بافته میشه هم از زیر بافته میشه.باز اگه سوالی بود در خدمتم.

این نظر توسط سارینا در تاریخ 1392/11/08 و 19:48 دقیقه ارسال شده است

سلام طبق خواسته شما 10 دونه سر انداختم و 4 رج بافتم شد 2 سانتی متر یعنی 2 میلیمتر از 2 سانت کمتر
همون 2 سانت بگیم بهتره

راستی من یه سری مدل خوشکل دارم اما ترجمه نشدس

اگه مایل بودین بگین واستون بزارم

یه سری هم مدلای دیگه دارمکه بافتشونو بلد نیستم اما با آموزششون و عکسشون دارم به فارسی

آخ من این پادری و این دامن ترکو ببافم

مخصوصا اول این پادریه آخه کاموام خیلی خوشکله

میگم اگه ممکنه جواب اون اشکالات تو دامن ترک و پادری رو برام بگین

راستی طریقه دوختن یا وصل کردن درزو مثلا درز دامن یا دوختن دو سر پادری رو واسم میزارین

هر قد تشکر کنم کمه بابت آموزشاتون
من کور کردنم همینجا یاد گرفتم خیلی چیزایی که لازم داشتم مرسی

شکلکشکلکشکلک

با تشکر سارینا
پاسخ : یعنی 10 تا دونه ات شد 2 سانت؟نکنه شما اون 4 رج رو اندازه گرفتی؟ 10 تا دونه رو اندازه بگیر.
مدلها رو هم اگه بفرستید خیلی خوب میشه.انگلیسی یا فارسی فرق نداره .فقط به ایمیل سایت بفرست.
stepsofsewing@gmail.com

این نظر توسط سارینا در تاریخ 1392/11/08 و 16:55 دقیقه ارسال شده است

راستی یه سوال ببخسید مزاحمتون میشم خیلی شرمنده

میگم من دارم حالا سری دوم رو شرو میکنم یعنی برا بافت پادری 2دونه رو بافتم باز شد 18 تا حالا که میخام باز به همون شکل ببافم آیا باید رج 1 و 2 رو تکرار کنم یا نه نمیخواد و از رج 3 ببافم یعنی شروع رجی که در انتها 2 دانه نبافته میزاشتیم و و و تا آخر؟

رج یک و دو نمیخاد تکرار شه؟شکلکشکلکشکلک
پاسخ : در همه سریها باید رج اول و دوم هم تکرار بشه.یعنی هر بار اول همه دونه ها رو بباف و بعد شروع به کم کردن دونه ها کن.

این نظر توسط سارینا در تاریخ 1392/11/08 و 16:16 دقیقه ارسال شده است





سلام دوباره ببخشید ازینکه بازم وقتتونو میگیرم یه آموزش دامن ترک هستا ازش سوال داشتم اگه میدونید راجع بش راهنماییم کنید
من یه که اشکال دارم تو آموزش این دامن ترک

:بافت دامن ترک:دور کمر رو اندازه میزنیم و هر چند سانت که شد به اندازه دور کمر دونه سر میندازیم و سه سانت همه از ززیر میبافیم بعد از 3 سانت بافت رجها رو به این شکل میبافیم:رج اول : 3زیر + 1 زیر + 3 زیر + ارو تا انتهای رج
رج دوم : 1زیر + 3 زیر + 1رو + 3 زیر تا انتهای رج

بعد اینجوری گفته که اشکال من دقیقا همینجاست:تا 3 سانت ادامه داده و در بین هریک از ترکها یک دانه اضافه کنید بعد در هر 5 سانتی متر یکبار یک دانه افزایش را ادامه دهید تا قد دامن به اندازه دلخواه برسد بعد کور کنید و پشت و روی این دامن یکسان است در آخر درز را بدوزید.
اینکه میگه: تا 3 سانت ادامه داده و در بین هریک از ترکها یک دانه اضافه کنید بعد 5 سانتو میشه واضح برام بگید یه دنیا ممنون میشمیعنی بصورت رج به رج بگید تا چند رجشو

یعنی اول میام تا 3 سانت مث رج یک و دوی بالا میبافیم بعد که شد 3 سانت مثلا بگو تا 10 رج میشه 3 سانت حالا میایم از رج یازدهم 3سانت به طریق دونه اضاف کردن میبافیم بعد که 3 سانت دون اضاف کردیم حالا 5 سانت بافت رو بی اضاف کردن دونه و فقط رو همون دونه اضاف کردنای قبلی میبافیم باز 5 سانت شد دون اضاف میکنی بعد 5 سانت 5 سانت بی دون اضاف کردن تا قد دامن به دلخواه برسه درسته؟یا اشتباه میگم؟خیلی خلاصه گفته بود نفهمیدم بالاخره از کجا دون اضاف کنم اصلا ژته یا دون اضاف کردنو قبل و بعد چه دونه ای بزنم یا چند سانت بی دون اضاف کردن ببافم اصلا کلا متوجه نشدم میشه قربون دستت رج به رج بگی




.
پاسخ : اینکه 3 یا 5 سانت چند رج میشه رو که من نمیتونم بگم چون با یک نخ ممکنه 5 رج بشه 3 سانت و با نخ دیگه 10 رج بشه 3 سانت.پس تعداد رجها رو نمیشه گفت .اما با گذاشتن متر روی بافت راحت میتونی تشخیص بدی که 3 سانت شده یا نه.و اما منظور از این اضافه کردنها.اول تا 3 سانت طبق اون روشی که گفته بافت رو میبافی و بعد که به 3 سانت رسید تو هر ترک(یعنی اون قسمتهایی که نوشته 3 تا زیر)یه دونه اضافه کن.تو همه اون قسمتهای 3 تا زیر در یک رج باید یه دونه اضافه کنی .بعد بافت رو ادامه میدی تا 5 سانت دیگه بافته بشه و بعد دوباره در همه ترکها که حالا شده 4 تا زیر باید یه دونه اضافه کنی.و از این به بعد هر 5 سانت دیگه که بافتی به دونه های ترک یکی اضافه کن.اینکه از چه روشی برای اضافه کردن استفاده کنی دلخواهه،فقط بهتره که سوراخ نیفته یعنی از ژته زدن استفاده نکن.برای اضافه کردن هم باز به خودت بستگی داره که در کجای ترکها دونه اضافه کنی ولی بهتره در وسط هر ترک دونه اضافه بشه.مثلا اول که 3 تا زیر داری یک دونه بباف بعد یکی اضافه کن و بعد دو تای بعدی رو بباف. بعد که دونه های ترکت 4 تا شد،دو تا دونه رو بباف ،بعد یکی اضافه کن و دو تای بعدی رو بباف.به همین ترتیب در بین دونه های زیر یک دونه اضافه کن.

این نظر توسط نرگس در تاریخ 1392/11/08 و 15:30 دقیقه ارسال شده است

لطفا اگر جایی رو می شناسید که بافقت بافتنی رو به صورت حضوری آموزش میده به من معرفی کنید من یه عالمه مدلهای قشنگ دارم که می خوام یاد بگیرم چه جوری ببافمشون بعدشم اگه براممدل بافت گوش برای کلاه رو اگه یاد بدین ممنون می شم همینطورم بافت یه مدل پلیور مردانه البته اگه مرحله به مرحله برام بگین خیلی ممنون می شم
دوستتون دارم سایتتون هم خیلی عالیهشکلکشکلکشکلک
پاسخ : بافت گوش برای کلاه رو که ایشالله به مرور قراره تو سایت بذارم.چون مدلهای گوش مختلفی داریم اما اصول وصل کردنشون یکیه.پلیور مردونه هم ایشالله یاد خواهم داد،فقط احتمالا طول میکشه،چون خیلی موارد تو نوبت هستند.کلاس حضوری هم راستش من جایی رو نمیشناسم اما فکر کنم،فرهنگسراها کلاس بافتنی دارن.من خودم هم کلاسهای خصوصی ام حضوری هستن، البته شاید راهمون دور باشه.اگه مایل به برگزاری کلاسهای حضوری بودید به آدرس stepsofsewing@gmail.com ایمیل بزنید.

این نظر توسط سارینا در تاریخ 1392/11/08 و 15:06 دقیقه ارسال شده است

1)اوکی میبافم اون 10 دونه رو که گفتین فعلا دارم رو همین دستور 18 تا دونه که گفتین امتحانی میرم ببینم چه جور گرد میشه


2)واقعا ازتون ممنونم که اینقدر بهم لطف دارین هیچ وقت فراموش نمیکنم

3)رااستش کوچیک که بودم خواهرم یه پادری بافت منم کنار دستشنگاه میکردم که واسه خونش پادری میبافه.نمیدونم چرا اما از همون موقع خیلی به بافتنی مخصوصا دوست دارم یه پادری ببافم.خیلی پادریش قشنگ بود 2 کاموای زرشکی و مشکی اما واسه من ازین کاموا چند رنگه ها هستا.ازوناست




آهان یه سوال : من به این صورت بافتم:

18 دونه سر انداختم
رج اول همه زیر رج 2 همه رو

رج سوم همه زیر بافت بجز 2تا دونه بعد برمیگردیم رج چهارم همه رو
رج پنجم همه زیر بجز 4دونه نبافته به همین ترتیب در رجهای فرد 2 دونه 2دونه به دونه های نبافته اضاف میکنیم و رجهای زوج رو همه رو میبافیم

تا آخر سر 2 تا دونه بمونه که یه بار زیر میبافیم بعد برمیگردیم رو میبافیم

حالا 2 تا دونه رو دارم رو میل، اینکه در قسمت آخر آموزش گفتین:

( از اینجا به بعد میتونید با یه رنگ دیگه بافت رو ادامه بدید.و دوباره دقیقا مثل رج اول شروع به بافت کنید یعنی همه دونه ها رو ببافید و برگردید. و دوباره از اول تکرار کنید.)

این یعنی چی ما که 2تا دونه داریم یعنی باید 18 دونه سر بندازیم؟ چطوری سر بندازیم این قسمتشو واسم بگین ممنون میشم.

اگه باید دونه سر بندازیم من بلد نیستم اگه نه پس بتید چجوری بافت رو از همون ترتیب رج اول به بعد ادامه بدیم


اینم آموزش دامن ترک:


بافت دامن ترک:

دور کمر رو اندازه میزنیم و هر چند سانت که شد به اندازه دور کمر دونه سر میندازیم و سه سانت همه از ززیر میبافیم بعد از 3 سانت بافت رجها رو به این شکل میبافیم:

رج اول : 3زیر + 1 زیر + 3 زیر + ارو تا انتهای رج
رج دوم : 1زیر + 3 زیر + 1رو + 3 زیر تا انتهای رج
بعد اینجوری گفته که اشکال من دقیقا همینجاست:

تا 3 سانت ادامه داده و در بین هریک از ترکها یک دانه اضافه کنید بعد در هر 5 سانتی متر یکبار یک دانه افزایش را ادامه دهید تا قد دامن به اندازه دلخواه برسد بعد کور کنید و پشت و روی این دامن یکسان است در آخر درز را بدوزید.

پاسخ : ببین سارینا جان،اون دونه هایی که در آخر هر رج نمیبافیم رو تو میل سمت چپ نگه میداریم.،وقتی دو تا دونه موندیعنی 16 تا دونه روی میل چپ و 2 تا دونه روی میل راست داریم.وقتی میگم حالا مثل رج اول شروع به بافت می کنیم یعنی اون دو تا دونه رو میبافیم و در ادامه اون 16 تا دونه ای رو که روی میل چپ نگه داشته بودیم رو هم میبافیم که در مجموع میشه همون 18 تا دونه که سر انداخته بودیم.بعد هم برای این مدل پادری باید همه رجها رو از زیر ببافی.این که شما یه رج زیر یه رج رو ببافید میشه ساده بافی و در آخر بافتتون لول میشه.پس رکن بباف تا بافتت صاف بمونه.
در مورد دامن ترک هم ممنون.


کد امنیتی رفرش
1 2 صفحه بعد
کپی رایت
تمامی مطالب سایت اختصاصی میباشد و کپی برداری از آن پیگرد خواهد داشت.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 182
  • کل نظرات : 593
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 1280
  • آی پی امروز : 228
  • آی پی دیروز : 62
  • بازدید امروز : 335
  • باردید دیروز : 208
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 17
  • بازدید هفته : 335
  • بازدید ماه : 1,941
  • بازدید سال : 61,213
  • بازدید کلی : 3,940,965
  • عضویت در سایت
    عضــویــــــــــــت
    برای عضویت بهتر است ایمیل داشته باشید .

    ایمیلی ندارید ؟ مشکلی نیست در اینجا ایمیل بسازید .