loading...
STEPS-OF-SEWING | آموزش هنرهای دستی ، آشپزی ، روانشناسی سلامت و ....
زهره بازدید : 15174 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (6)

ابتدا الگوی اولیه دامن رو رسم کنید.در پای دامن به دلخواه خودتون 1/2 یا 1/3 خط لبه دامن رو مشخص کنید.مطابق شکل زیر،خطی رو به طرف بالا و موازی با خط مرکزی رسم کنید.بلندی این خط در اختیار خودتون هست و سپس با یه اریب اون رو به ابتدای خط باسن درخط پهلو وصل کنید.میتونید به کمی بالاتر از خط باسن اریب بکشید .برای قسمت جلو هم همین کار رو انجام بدید.خیلی دقت کنید که میزان اوزمان جلو و پشت با هم برابر باشه.بعد از اینکه این خطوط رو کشیدید اون رو دقیقا تا محل تقاطعش با خط پهلو قیچی کنید طوی که از الگو جدا نشه و فقط به راحتی بتونه حرکت کنه.به اندازه دلخواهتون اوزمان رو ایجاد کنید و زیر اون یه کاغذ دیگه بچسبونید.در آخر خط لبه دامن و خط پهلو رو اصلاح کنید.(من تو شکل،خطوط اصلاح شده رو با رنگ قرمز مشخص کردم.)


برای فون نیلوفری میتوان از دو برش و یا بیشتر در پهلو استفاده کرد.در اینصورت در پای دامن نقاط 1/3 و 1/4 و ... رو مشخص کرده و مثل شکل قبل از این نقاط به خط پهلو وصل کرده،قیچی کنید و به اندازه دلخواه هر برش رو اوزمان بدید.زیر اوزمانها رو کاغذ دیگه ای بچسبونید و خط پهلو و لبه دامن رو در جلو و پشت اصلاح کنید.من تو شکل زیر دامن با دو برش رو نشون دادم.

در این مدل از فون کردن دامن باید الگو رو روی اریب پارچه قرار بدید تا میزان گشادی اوزمانها یکسان در سرتاسر لبه دامن پخش بشه.

در شکل زیر،شکل سمت چپ خط راستای دامن روی راه پارچه رو نشون میده و شکل سمت راست،خط راستای دامن روی اریب پارچه رو نشون میده.

اگه الگو رو روی راه پارچه قرار داده و برش بزنیم در نهایت پس از دوخت دامن،گشادی دامن و چینهای پای دامن در پهلوها قرار میگیره.و اگه الگو رو روی اریب پارچه قرار داده و برش بزنیم پس از دوخت ،گشادی و چینهای پای دامن بطور یکنواخت در سرتاسر لبه دامن پخش میشه.برای اینکه بتونم منظورم رو برسونم یه شکل تقریبی از هر دو تاش کشیدم.


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط مینا در تاریخ 1394/12/09 و 11:11 دقیقه ارسال شده است

عالی بود ممنون که وقت میذاریت
پاسخ : خواهش میکنم.

این نظر توسط ونوس در تاریخ 1393/04/02 و 13:15 دقیقه ارسال شده است

عالی بودممنونشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلک

این نظر توسط LiLi R در تاریخ 1393/03/18 و 17:43 دقیقه ارسال شده است

امیدوارم مطالب خیاطی رو بیشتر کنید من یکی که مشتاقانه دنبال میکنم خسته نباشی بانوشکلکشکلکشکلک
پاسخ : حتما لیلی جان.سعی میکنم آموزشها رو بیشتر کنم.فقط چون مطالبی که تو وبلاگ میذارم هیچکدوم کپی برداری نیستن، برای رسم الگو و تایپ مطالب و همینطور انجام مراحل آموزش تو خونه و عکس انداختن از تمام مراحل کار، خیلی وقت گیره، به همین خاطر با همه تلاشی که میکنم هر هفته بیشتر از یک مطلب آموزشی در هر مورد نمیتونم بذارم.تا ایشالله موارد مهم برای دوختن رو تقریبا کامل کنم و بعد دیگه مطالب جدید رو با سرعت بیشتری خواهم گذاشت.

این نظر توسط زهرا در تاریخ 1393/03/10 و 13:02 دقیقه ارسال شده است

سلام، خسته نباشید خیلی خوب بود. من ترک نیلوفری رو بلد بودم اما اینو نه. موفق باشین.
پاسخ : ممنونم،خوشحالم که تونستید مطلب تازه ای یاد بگیرید.

این نظر توسط مريم در تاریخ 1393/03/05 و 13:31 دقیقه ارسال شده است

با سلام و خسته نباشيد
هرچه بيشتر در سايت شما مي چرخم بيشتر لذت مي برم
شما يك فرشته در زمين هستيد واقعا از شما ممنون هستم مسلما احتياج به اين تعاريف نداريد ولي حتما گفتن يك خسته نباشيد شما را به رسيدن راهي كه در پيش داريد مصمم مي كند پس واقعا خسته نباشيد.شکلک
پاسخ : ممنونم مریم جان.خیلی خوشحالم که تعداد دوستانی که از آموزشهای این وبلاگ استفاده میکنن و دوستشون دارن داره بیشتر میشه. وقتی نظرات دوستانی مثل شما رو میخونم و متوجه میشم که کاربرها به صورت گذرا و اتفاقی به اینجا سر نمیزنن،بلکه وقتی وارد میشن، دنباله مطالب رو می گیرن و سر زدنشون مکرر اتفاق میفته، خیلی خیلی خوشحال و دلگرم میشم.امیدوارم عمرم باقی باشه و بتونم تا جایی که میتونم آموزشها رو ادامه بدم.

این نظر توسط ثنا در تاریخ 1392/11/25 و 13:15 دقیقه ارسال شده است

لطفا اگه میشه واضح تر توضیح بدید برای ما که اول کاریم ممنونمشکلک
پاسخ : حتما سعی میکنم از اول نوروز که قراره پستهای مربوط به خیاطی رو ادامه بدیم ،همه چیز رو ساده تر بگم تا کسی به مشکل برنخوره. با این حال اگه مشکل خاصی تو درک قسمتی از مطلب دارید میتونید بپرسید.


کد امنیتی رفرش
کپی رایت
تمامی مطالب سایت اختصاصی میباشد و کپی برداری از آن پیگرد خواهد داشت.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 182
  • کل نظرات : 593
  • افراد آنلاین : 19
  • تعداد اعضا : 1280
  • آی پی امروز : 55
  • آی پی دیروز : 62
  • بازدید امروز : 70
  • باردید دیروز : 208
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 17
  • بازدید هفته : 70
  • بازدید ماه : 1,676
  • بازدید سال : 60,948
  • بازدید کلی : 3,940,700
  • عضویت در سایت
    عضــویــــــــــــت
    برای عضویت بهتر است ایمیل داشته باشید .

    ایمیلی ندارید ؟ مشکلی نیست در اینجا ایمیل بسازید .